Alimentació i Aromateràpia pel Trastorn Afectiu Estacional

Publicat per en novembre 3, 2015 en Teràpies | 0 comentaris

Amb l’arribada de la tardor i el canvi horari, moltes persones experimenten canvis en el seu estat d’ànim.
En disminuir les hores d’exposició a la llum del sol, el nostre cervell produeix menys serotonina, que és el neurotransmissor encarregat de regular el nostre estat d’ànim, la conducta alimentària o el son, entre altres coses.
El cos en absència de llum, produeix més melatonina i pot fer que ens sentim somnolents i letàrgics.
No ens afecta a tots amb la mateixa intensitat. En general, comença a finals de tardor o principis de l’hivern. Desapareix durant la primavera i l’estiu.
L’alimentació i l’aromateràpia pot ser de gran ajuda per a les persones que pateixen aquest trastorn passatger:

Aliments rics en Triptòfan: plàtan, pinya, alvocat, ous, llet, arròs integral, civada, sèsam.

Aliments rics en Omega 3: nous, oli i llavors sèsam, oli i llavors de lli, peix blau.

Aliments rics en vitamines del grup B: cereals integrals, llegums, patata, moniato.

Aliments rics en calci i magnesi: verdures de fulla verda, quefir, fruita seca.

 

Des de la Aromateràpia podem ajudar en els següents aspectes:

Per l’ Esgotament:
Ravintsara (Cinnamomum Camphora):
Tònic i energetitzant general. Equilibrador del sistema nerviós central.
Ens donarà energia quan estiguem cansats i ens deixarà dormir quan ho necessitem.

Com utilitzar-ho?
En adults podem aplicar directament a la columna vertebral i en les plantes dels peus.

 

Per regular l’estat d’ànim:
Especialment em decanto per dos essències cítriques Bergamota (Citrus bergamia) i la Taronja Dolça (Citrus sinensis) que augmenten els nivells de serotonina. A més són essències solars, i ens aporten alegria i vitalitat.

Els olis essencials de Ylang-Ylang (Cananga Odorata) i Rosa Damascena estimulen la producció d’endorfines.

Com oli essencial adaptògen trobem el Marduix (Origanum majorana).

Un altre oli essencial a tenir en compte i que m’agrada especialment:
Encens (Boswellia carterii): Gran regulador de l’esfera emocional i antidepressiu lleu.

Com utilitzar-los?
En adults recomano utilitzar un inhalador amb 2 gotes dels olis essencials que necessiti la persona.

Hidrolaterapia:
Per a la depressió: Melisa o hipèric.

Per la falta d’energia i motivació: Cedre d’atles i Ginebre.

Com utilitzar-los?

20ml en total de hidrolat en 980ml d’aigua. Anar bevent durant el dia. Cures de 21 a 40 dies.

 

Si vols rebre més informació de com et pot ajudar la Naturopatia i la aromateràpia en aquest trastorn Contáctame per missatge privat.
Durant el mes de novembre gaudeix del 50% de descompte en les consultes de naturopatia i aromateràpia per a aquest trastorn.

Feliç Tardor!

 

Deixar un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>